מתי יגמר הסגר? ניתוח התחלואה בארץ נכון ל-8/10/2020

Maya Sahray
Maya Sahray

Co-Founder of iKnowlogy Ltd. - Data science and BI professional services.

בערב ראש השנה פרסמנו ניתוח של תחלואת הקורונה שמבוסס על נתונים מתוך ה- Data Marketplace של Snowflake. הנתונים הזמינים לנו הם של מספר המאומתים ושל נפטרים.

 

בניתוח הקודם ראינו קצב תמותה של של 12 נפטרים למיליון תושבים בשבוע עם קצב עלייה מדאיג. באותה עת רק החל הסגר השני ובשיח התקשורתי היה ויכוח אם הסגר מוצדק או לא. לאחר ניתוח הנתונים ראינו שהוא אכן מוצדק בעיקר בגלל מגמת העלייה.

 

קישור לניתוח הקודם

 

 

הנה מה שקרה מאז

ישראל (הקו הסגול העבה בתרשים למטה) המשיכה לטפס במספר מקרי המוות והגיעה נכון לעכשיו לרמה של 29.5 נפטרים למיליון תושבים בשבוע.

למשך כשבוע היינו במקום ראשון בקרב מדינות ה-OECD במספר המתים למיליון תושבים ובשבוע האחרון מקסיקו עקפה אותנו.

ניתן לראות גם שמגמת העליה במספר המתים נבלמה כרגע וכמעט לא היה גידול משבוע לשבוע.

נכון להיום מגמת הגידול של ישראל די נעצרה (רק 5% עלייה בנפטרים משבוע שעבר לעומת עליות דו-ספרתיות לפני כן). נצפה לראות כעת התחלה של מגמת ירידה. בשאר מדינות ה-OECD רואים כעת מדינות אחרות שבהן התמותה כבר די גבוהה וגם מגמת העלייה מדאיגה – מקסיקו, הונגריה וצ’כיה, לדוגמא.

שאלת השאלות… מתי יגמר הסגר?

נכון להיום מדברים על הקלות כלשהן מתי שהתחלואה תירד אל מתחת ל-2000 מאומתים חדשים ביום.

כרגע אנחנו עומדים על ממוצע של 5000 מאומתים חדשים ביום בשבוע האחרון. בשבעת הימים שקדמו לכך היינו בשיא של 6000 מאומתי חדשים ליום בממוצע. זאת אומרת שאנחנו צריכים לרדת ב-60% בכמות המאומתים החדשים ביום כדי לרדת מ-5000 ל-2000.

בואו נראה כמה זמן זה לקח במדינות שהוכו קשה בגל הראשון.

 

בגרף למטה אנחנו רואים את מספר המאומתים היומי בישראל מאז תחילת ההגבלות של הסגר השני (ערב ראש השנה – 18/09/2020). במקביל אנחנו רואים את מספר המאומתים בצרפת, גרמניה ואיטליה בכל יום מתחילת הסגרים של הגל הראשון. בכל מדינה ההגבלות התחילו בתאריך אחר.

בעוד שהנתונים ההתחלתיים ואופי הסגר שונים ממדינה למדינה, ניתן לראות דפוס דומה מאוד של ירידה בתחלואה, הגעה לשיא – כשבועיים מתחילת הסגר, ירידה בשיפוע דומה. כשמייצרים את השיפוע הממוצע ניתן לראות כי שאנחנו צפויים להגיע לכ-2,000 נדבקים בערך ביום ה-45 מתחילת ההגבלות – בערך בשבוע הראשון של נובמבר.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Scroll to top

Let's dive-in
to your data

Skip to content